De opbouw van de homepagina is belangrijk om jouw bezoekers zo lang mogelijk op jouw website te houden. Een goede indeling zorgt ervoor dat bezoekers snel vinden wat zij zoeken. Op de homepagina is het belangrijk een goede eerste indruk achter te laten, het is tenslotte het eerste wat bezoekers zien als zij op jouw website komen.
Hoe ziet een goede indeling eruit?
Een goede pakkende titel
Uit de titel moeten bezoekers gelijk op kunnen maken op wat voor soort website zij terecht zijn gekomen. Hier heb je 3 seconden voor. In 3 seconden beslist een bezoeker of zij op jouw website blijven of niet. Door in de titel te benoemen wat je doet en voor wie, weten bezoekers gelijk of zij op jouw website kunnen vinden wat zij zoeken.
Een gratis weggever
Het is slim om je websitebezoekers op te vangen in jouw mailinglijst. Zo kun je jouw websitebezoekers nog bereiken en ben jij hen niet kwijt. Een gratis weggever kan bijvoorbeeld een videoreeks, een ebook of een gratis sessie zijn.
Wat doe jij en voor wie doe jij dit?
Leg het probleem van jouw doelgroep uit. Waar lopen zij tegenaan? Laat zien dat jij jouw doelgroep echt begrijpt. Dit zorgt voor herkenning en hierdoor gaan mensen zich bij jou aansluiten.
Begin met ‘herken je dit’? en maak een opsomming van de 5 pijnen die jouw ideale klant heeft. Breng er emotie in, dat raakt jouw klant.
Benoem hierna wat er gebeurd als zij geen actie ondernemen? Dit zet je klant aan tot nadenken.
Product/dienst
Welke oplossing bied jij aan voor het probleem dat jij oplost? Geef gedetailleerde informatie, zodat mensen precies weten wat hen te wachten staat wanneer zij klant worden bij jou.
Over jou
Mensen kopen van mensen. Wie ben jij en waarom zouden mensen klant moeten worden bij jou? Vertel waarom je doet wat je doet en over jouw onderscheidende factoren.
Testimonials
Laat jouw klanten aan het woord. Dit zorgt voor een hogere betrouwbaarheid. Mensen kopen sneller bij je wanneer andere mensen tevreden zijn.
Blog
Door artikelen te schrijven op jouw blog, laat je zien dat je expert bent in jouw vak. Het is ook nog eens goed voor jouw vindbaarheid in google, omdat je op veel zoekwoorden gevonden gaat worden.
Herhaling gratis weggever
Herhaal jouw gratis weggever voor de langzame beslissers. Zo vang je verschillende typen bezoekers op: de snelle en de langzame beslissers.
Contact
Maak een contactformulier, zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen. Dit kan gemakkelijk met de plugin ‘contactform 7’.